Lovisa i Seoul

Keramik del 2

Allmänt Permalink2





Keramik är meditation. Det är underbart att ta en paus i tänkandet och bara sitta och knåda lera i tre timmar. Jag brukar sätta mig vid ett bord där alla andra pratar kinesiska med varandra, så att jag inte behöver konversera. Det tycker jag är jätteskönt, då kan jag sitta tyst och peta på leran i full koncentration utan att bekymra mig över något annat. 

Meditation ska inte stressas fram, men det ska visst keramik. Vi måste göra klart en hel "produkt" per gång, vilket kräver konstant arbete. Förra gången rasade min nygjorda "elefant" ihop när vi bara hade 30 minuter kvar till inlämning. Failen. Det fick bli vad det blev och det blev inte fint. Aja. Läraren fnissade och sa att den i alla fall var söt. 



#1 - - Kes:

Skulle verkligen vilja gå en kurs i något kreativt! Så härligt!

#2 - - Vompanternby:

Ser härligt ut! Synd att elefanten "pajade'". Jag är säker på att den såg söt ut!

Till top