Lovisa i Seoul

Nami Island

Allmänt Permalink3
 
Igår begav vi oss ut på en ganska lång resa. Målet var Nami Island - en ö som ligger sex mil utanför Seoul, som är känd för sitt vackra landskap från en romantisk film. För att ta oss ut dit åkte vi tåg, tåg, mera tåg och båt. Blev lite lycklig i hjärtat när jag såg svenska flaggan vifta framför mig på båten.
 
 
Det var kul att se lite annat än storstad. Mycket berg och vatten, väldigt vackert.
 
 
Jong-Eun, vår guide för dagen, njöt av solen
 
 
Nami Island bjöd på många vackra vyer, så det gjorde verkligen inget att jag inte sett filmen. Vattnet låg alldeles stilla och spegelblankt och det var svårt att inte koppla av.
 
 
Vi var ganska många som åkte ut till ön, men i vanlig ordning lyckades vi tappa bort de andra. Kvar blev de bästa och det gjorde oss ingenting.
 
 
Det var ganska skönt, vi strosade runt och lekte photo shoot bland de röda löven..
 
 
... och klättrade i träd. Haha, tycker det här är en sån rolig bild. Först ser man bara familjecykeln, sedan ser man apan Maike i trädet. Lite casual sådär.
 
 
Det börjar märkas att det är november och det var faktiskti riktigt kallt ute. Vissa sjöar hade frusit till is och vi värmde oss med kramar och varm choklad.
 
 
Tur att bron inte gick sönder
 
 
 
 Löven är fortfarande otroligt vackra, men de börjar falla nu. Framåt kvällen frös både en fontän och våra händer till is. När vi kom hem satt vi med mössorna och vantarna på och åt osande varm gryta tills chilin hade värmt upp oss inifrån.

En bra lördag, som alltid. Det här blev nog vår sista stora utflykt för den här terminen (förutom Japan)... Nu är det dags att börja plugga. Men jag tar det med en nypa salt. Jag är nog trots allt bara på utbyte en gång i mitt liv.
 
#1 - - Gås:

ÅÅååh vad härligt att se så många bilder! Oj visste inte att ni skulle till Japan? *avis*

#2 - - Pappa:

Vilka fina bilder! Måste varit en härlig utflykt om än något kall!

#3 - - Vompanternby:

Blir alldeles varm i hjärtat när jag ser bilderna. Hade gärna varit med😉

Till top