Lovisa i Seoul

En välbehövd verklighetsflykt

Allmänt Permalink1

Jag är så glad för att jag fått befinna mig i den här lilla bubblan i några månader. Det har varit som plåster på sår jag inte ens visste att jag hade. Det är verkligen ett privilegium att få fly vardagen och titta på den på avstånd. Vad ägnar jag egentligen mitt liv åt? Vad betyder något? VILKA betyder något?

Ända sedan jag började plugga har jag pendlat fram och tillbaka mellan Stockholm och Uppsala. Haft flera jobb parallellt, samtidigt som jag engagerat mig ideellt och pluggat heltid. Det är så lätt att dras in i hela den snurran och intala sig att det är så det måste vara för att det är så alla andra gör. Därför är det så skönt att träffa de som tänker annorlunda. Som struntar fullständigt i vad jag pluggar, vad jag tänkte bli när jag blir stor eller vilken förtroendepost jag har i en förening de inte kunde bry sig mindre om. För när allt kommer omkring, vem bryr sig?

Jag ser det så klart nu. Hoppas att jag alltid kommer känna så. 

#1 - - Vompanternby:

Som vanligt, fin bild Lovisa . Ja det är väldigt "nyttigt" att komma till en annan kultur, eller iaf träffa andra människor som man vanligen inte möter.

Till top