Lovisa i Seoul

What a day!

Allmänt Permalink2





Vilken dag! Och då har jag inte ens gått utanför huset... 

Jag vet inte vad det är med mig, lås och dörrar, men vi är verkligen inte kompisar. Just när jag skulle gå ut för att vandra i bergen med min fadder och några till, upptäckte jag att dörren till mitt rum inte gick att öppna. Vi har ett ganska speciellt elektriskt lås med kod, så det går verkligen inte att lirka själv med någon kniv eller så. Desperat ringde jag ner till receptionen och fick tag på någon som skulle fixa det. Nåväl, allt gick bra och låssmeden skruvade isär manicken och förklarade att det behövdes några reservdelar som skulle levereras till dem om fem timmar. Okej, sa jag, men jag ska ut. Ska dörren stå vidöppen i fem timmar? Nejdå, sa han och visade att dörren visst gick att stänga. Det var bara det att jag befann mig på insidan av dörren och han på utsidan. Och när han stängde dörren gick den elektriska manicken i lås. Utan handtag att öppna med från någon av sidorna, och utan själva delen där man slår in koden. ...

Oh no.

Tiden gick och efter ett tag knackade det på balkongdörren. Med en liten, liten stege som stöd hade mannen, sju våningar upp i luften, klättrat från en annan balkong till min, bara för att få ut mig. Årets uppoffring, helt klart! 


#1 - - Pappa:

Hu vilken story! Hoppas det är slut med äventyrligheter ett tag nu!

#2 - - Kes:

Men fy vad hemskt! Tur att de kunde rädda dig!! <3

Till top