Lovisa i Seoul

Singapore!

Allmänt Permalink3


Även om Filippinerna var fantastiskt på många sätt, var vi ändå glada att åka därifrån och komma till ett land med säkerhetsbälten, hastighetsregleringar och robusta byggnader. Julie hade en kompis från Singapore som tog ledigt från jobbet för att kunna visa oss runt. Så snällt!


Marie och hennes kompis Jenny tog ett senare flyg än mig och Julie, så vi roade oss med att åka till China Town och äta god mat och titta på alla dekorationer inför kinesiskt nyår.




Jag hade mest förväntat mig skyskrapor, så jag blev väldigt förvånad över stadens mix av europeiska hus, indiska tempel och kinesiska rislampor.



Vi hade ett väldigt flyt första dagen då vi passerade presidentens palats som råkade vara öppet för allmänheten just denna dag. En otrolig park med skylinen i bakgrunden. Den påminde mig lite om Sydney.


En extravagant galleria som har en minst lika extravagant skybar. Vi ville åka upp men hade tydligen fel dresscode.


Idag är de andra ute och svänger medan jag ligger nerbäddad i sjuksängen. Imorgon ska vi egentligen åka vidare till KL, men vi får se hur det blir med den saken.

#1 - - Pappa:

Tjusiga bilder från en spännande stad! Krya på dig!

#2 - - Vompanternby:

Fantastiska bilder Lovisa ! Vad mycket du får vara med om! Är det inte jobbigt att vara turist så länge ?

#3 - - Lovisa:

Tack! Nejdå, en månad är ganska lagom, tycker jag. I Korea hade jag ju ett hem och en vardag, så det kändes inte som att vara turist även om jag turistade :)

Till top