Lovisa i Seoul

Det här med K-Pop

Allmänt Permalink2

En kvällspromenad genom stan resulterade i diverse gratis konserter, givetvis i genren k-pop. För er som inte vet vad det är, kan det beskrivas som väldigt typiska hitlåtar på koreanska. Ungefär sådant som var populärt i Sverige på 90-talet, men nu tagna till en heeeelt ny nivå. Och då menar jag inte kvalitetsmässigt. Människor är besatta. Av artisterna, musiken, av hela kulturen runtomkring. Det lustiga är att det verkar som att 99 procent av alla utbytesstudenter kom hit på grund av det. De känner till alla låtar, kan redan prata en hel del koreanska och har Hello Kitty som tangentbord. Jag tillhör den andra procenten och känner mig allmänt lost, men jag gillar det. Jag har en hel del att lära mig! Imorgon tänkte jag ta reda på de populäraste låtarna just nu och länka lite musikvideor. Det är sannerligen intressant på alla plan! 

#1 - - Gås:

Kan ju tipsa om Bubble Pop med Huwei lr vad hon nu heter hähä :P

#2 - - Kes:

Detta ser jag verkligen fram emot! :D

Till top